Skip links

Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital pazarlama, cep telefonları, bilgisayarlar gibi  internete bağlı cihazlar aracılığıyla çevrimiçi medyadan ve internetten yararlanan herhangi bir pazarlama girişimidir. Dijital pazarlama girişimleri, arama motorları, sosyal medya, uygulamalar, e-posta ve web siteleri aracılığıyla markanın mesajını dağıtmaya odaklanır. Günümüzde dijital pazarlama, birden fazla kanalda giderek daha fazla dönüşüm mesajları ile müşteriye ulaşmaya odaklanıyor. Bu nedenle, pazarlama ekipleri bu mesajların veya kanalların her birinin hedeflerine ulaşmada oynadığı rolü izleyebilecektir.

Dijital Pazarlama Varlıklarına Örnekler

Özellikle dijital pazarlama varlığı, çevrimiçi olarak kullandığınız herhangi bir araçtır. Yaygın örneklerden bazıları ise;

  • Sosyal Medya Profilleri
  • İnternet sitesi
  • Görseller ve Video İçeriği
  • Blog Yazıları ve e-Kitaplar
  • İncelemeler ve Müşteri Görüşleri
  • Markalı Logolar, Görseller veya Simgeler
Dijital Pazarlama Platformu Nedir?

Modern iş bağlamında platformlar birden fazla iş veya teknoloji yeteneği sağlayan araçlardır. Platformlar bu ihtiyaçlar arasında birden çok işlevi destekler. Platformlar tipik olarak API’ler, entegrasyonlar ve diğer uygulamalar veya veri kaynaklarıyla ortaklıklar ile daha kapsamlı bir dizi işlev sağlar.
Dijital pazarlama platformu, internet üzerinden pazarlama alanında yapılan bir çözümdür. Gartner’a göre, bir platform olarak sınıflandırmak için çözümün dijital pazarlamanın her bileşenini desteklediğini iddia edemeyeceğini, bunun yerine medya satın alma, performans ölçümü ve optimizasyonu ve marka takibi gibi işlevleri kapsayacağını belirtmek önemlidir.

Dijital Pazarlama Neden Önemli?

Dijital pazarlama son yıllarda giderek yükselmeye devam ediyor. Bunun nedeni, tüketicilerin giderek çevrimiçi kanalları daha aktif olarak kullanmasıdır. Teknolojinin bu artan kullanımıyla birlikte dijital pazarlama platformları dijital pazarlama dünyasının vazgeçilmezi haline geldi. Yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojik gelişmeler, pazarlamacıları dijital cihazlarda tüketicilere doğru zamanda ulaşmak için ihtiyaç duydukları pazarlama teknolojisiyle daha donanımlı hale getirdi.

Tüketicilerin yaklaşık yüzde 30’u, bir mağazaya gitmek yerine markalarla sosyal kanallar aracılığıyla etkileşim kurmayı tercih ediyor. Rekabetçi olmak için kuruluşların dijital kanallarda ve cihazlarda var olmaları gerekir. Tüketici taleplerini karşılamanın en iyi yolu, çevrimdışı ve çevrimiçi dijital unsurları tek noktada birleştiren çok kanallı bir varlıktır.

Kuruluşunuz, dijital pazarlama girişimlerini kullanarak, müşterileriniz için faydaları en üst düzeye çıkaran daha uyumlu, müşteri odaklı bir program oluşturabilir. Dijital pazarlama platformları, şirket hedeflerinin kolay ölçülmesi ve ayarlanması için de faydalı olur. Sizlere daha iyi bir yatırım getirisi sağlar. Bu platformlar ve girişimler, bir satın alma işleminden sonra bile devam eden pazarlama ekiplerinin daha etkin bir şekilde geliştirmeler yapmasına ve müşteriyi elde tutmayı iyileştirmesine yardımcı olabilir.

Dijital Pazarlama Stratejisi Örnekleri

Dijital pazarlama stratejileri sosyal medya, influencer pazarlama, içerik pazarlaması, e-posta, arama motoru optimizasyonu (SEO), tıklama başına ödeme (PPC), bağlı kuruluş ve mobili içerir. Her birini daha derinlemesine inceleyelim.

1. Sosyal Medya Pazarlama Platformları

Günümüzün tüketicileri Instagram, Facebook, Linkedln  gibi sosyal medya platformlarına oldukça bağımlı. Bu nedenle, markaların hesaplar arasında etkin olması çok önemlidir. Aşağıdaki istatistikleri göz önünde bulundurmanız gerekir;

  • Ortalama olarak, kullanıcıların yaklaşık 8 sosyal medya hesabı vardır.
  • Sosyal medyada kişi başı günde ortalama 2 saat 22 dakika harcıyor.
  • Telefonu olan 5,11 milyar insandan 3,26 milyarı sosyal medyayı kullanarak erişiyor.
  • İnsanlar uyanma zamanlarının yaklaşık 1/7’sini sosyal platformlarda geçiriyor.

Sosyal medya platformları, pazarlamacıların beklentilerine sayısız yolla ulaşmalarını sağlar. İlk olarak, pazarlama ekipleri ücretli reklamları ve sponsorlu içeriği dağıtmak için bu kanalları kullanabilir. Her platformun, pazarlama ekiplerinin ücretli reklam kampanyaları oluşturması hatta kullanıcıları sınıflara ayırarak bu reklamların hedef kitlenin yayınlarında görünmesi için bir yolu vardır. Her platform farklı olsa da çoğu, pazarlama ekiplerinin konuma, iş unvanına, ilgi alanlarına, yaşa vb. dayalı olarak reklam yerleştirmesine olanak tanıyan yeteneklere sahiptir.

2. İnfluencer Pazarlama

Hedef kitlelere ulaşmak için dijital kanalları kullanmanın bir başka etkili yolu da influencer pazarlamadır. Markalar, kendi alanlarında uzman olarak kabul edilen ve benzer değerleri paylaşan ünlüler, siteler veya diğerleriyle ortaklık kurabilir. Markalar daha sonra bu influencerların takipçilerine markalı içerik ve tekliflerle ulaşaşır. Birçok pazarlamacı, influencer pazarlama ile başarıyı yakaladı. Araştırmalara göre 10 kişiden 9’u kullandıkları diğer kanallarla aynı veya onlardan daha iyi olduğunu belirtti. Ek olarak, 2 kadından 1’i, influencer tavsiyesine göre satın alma kararı verdi.

3. E-posta Pazarlama

E-posta pazarlama kampanyaları, kuruluşların, alışveriş geçmişine veya marka etkileşimlerine dayalı olarak özelleştirilmiş haber bültenleri veya teklifler gönderir. Potansiyel müşteriler ile bağlantıda kalmasına olanak tanır. Tüketicilerin yaklaşık %60’ı, e-postanın satın alma kararlarında rol oynadığını söylüyor. Ayrıca, aboneler tarafından da bildirimler açılarak daha fazla alana yayılması olasıdır.

4. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Pazarlaması

Arama motoru optimizasyonu genellikle içerik pazarlamasıyla el ele gider. Müşteri hangi spor ayakkabıyı alacağını araştırırken, muhtemelen Google’da görünen ilk üç sonuçtan birine tıklayacaktır. Bu sebeple, pazarlama ekibi makalelerinin en iyi sonuçlarda görünmesini sağlamak istiyor. Bu da kullanıcı deneyimi için içeriği optimize ederek arama motoru tarayıcılarının bu içeriği kolayca bulmasını sağlar.

5. Satış Ortaklığı Pazarlaması

Her satıştan komisyon karşılığında ürününüzü tanıttıkları anlaşma kapsamında dışarıdaki bireyler veya şirketlerle çalışmayı içerir. Bu özellikle, maliyetleri düşürmenin ve promosyonun ağır yükünün bir kısmını dışarıdan temin etmenin bir yoludur. Ancak markanızın itibarını başka birinin eline bırakmış oluyorsunuz. Bu nedenle bu tür pazarlama genellikle daha kapsamlı izleme ve takip gerektirir.

6. Mobil Pazarlama

Mobil pazarlama girişimleri, yukarıda bahsedilen dijital pazarlama stratejilerinin çoğunu içerir. Genellikle metin mesajları, sosyal medya, e-posta, ve mobil uygulamaların bir kombinasyonundan yararlanır. Özellikle 2024 yılına kadar mobil alışveriş yapanların sayısının yaklaşık 187,5 milyon kullanıcıya ulaşması bekleniyor. Mobil pazarlamanın önemi de son derece artıyor. Pazarlamacıların, mobil cihazlara net geçişle birlikte, sorunsuz ve kullanıcı dostu bir deneyim sunabilmek için mobil için mevcut pazarlama çabalarını nasıl optimize edebileceklerini düşünmeleri gerekiyor.

Sitemizde bulunan diğer yazılarımıza göz atmak ister misiniz?

Linklere tıklayıp daha fazla yazımıza ulaşabilirsiniz.

Yorum yaz