Skip links

Günümüzde Dijital Pazarlama

Günümüzde Dijital Pazarlama Nedir?

Modern pazarlama, bir pazarlama kampanyasının kapsamlı performansını analiz etmek. Gelecekteki stratejilere karar vermeye rehberlik etmek için teknolojiye güvenir. Bir dijital pazarlama platformunu tanımlamanın en iyi yolu, onu iki bölüme ayırmaktır:

  • Dijital pazarlama
  • Dijital iş platformları

Cep telefonları, bilgisayarlar gibi bağlı cihazlar aracılığıyla çevrimiçi medyayı kullanır. İnterneti kullanan herhangi bir pazarlama girişimidir. Dijital pazarlama girişimleri,

  • Arama motorları
  • Sosyal medya
  • Uygulamalar
  • E-posta
  • Web siteleri aracılığıyla bir marka mesajı dağıtmaya odaklanır.

Günümüzde pazarlama genellikle, satış hunisinde aşağı inerken birden fazla kanalda giderek daha fazla dönüşüm odaklı mesajlarla bir müşteriye ulaşmaya odaklamaktadır. İdeal olarak, pazarlama ekipleri bu mesajların ve/veya kanalların her birinin nihai hedeflerine ulaşmada oynadığı rolü izleyebilecektir.

Dijital pazarlamanın modern dünyadaki iş başarısını nasıl sağlamaktadır?

Genel bir bakış açısından pazarlama, müşteri ihtiyaçlarını belirleme ve tatmin etme uygulamasıdır. Başarılı pazarlama çabaları gelen potansiyel müşterileri yönlendirebileceği ve büyük bir müşteri vakasını çekebileceği için bu, iş bağlamında özellikle önemli bir görevdir.

Daha küçük şirketler bir genel uzmana veya yöneticiye sahip olma eğilimindedir, şirketler ise sorumlulukları tüm bir ekibe veya hatta birkaç farklı departmana yayabilir.

Dijital Pazarlamanın Temelleri Nelerdir?
Özet olarak dijital pazarlama, bir tür bilgisayar kullanan elektronik cihazlar aracılığıyla yürütülen herhangi bir pazarlama yöntemini ifade eder. Buna internette yürütülen çevrimiçi pazarlama çalışmaları da dahildir. Bu günlerde, ekran süresi birçok insan için tüm zamanların en yüksek seviyesinde.

Dijital pazarlama genel olarak 7 kategoriye ayrılabilir.

  • Arama Motoru Optimizasyonu
  • Tıklama Başına Ödeme
  • Sosyal Medya Pazarlama
  • İçerik Pazarlama
  • E-posta Pazarlama
  • Mobil Pazarlama
  • Pazarlama Analitiği

Şirketlerin mesajlarını belirli bir hedef kitleye ulaşmak için uyarlamalarına olanak tanır ve ürünleriyle ilgilenmesi muhtemel kişilere doğrudan pazarlamayı mümkün kılar.

Dijital pazarlamada, her şeyi bilen biri olmayı seçebilir. Sizi farklı kılmak için bir veya iki beceriye odaklanılabilir.

Örnek olarak;

  1. Kodlamayı da anlayan güçlü bir yaratıcı birey
  2. İçeriğin sosyal medya için ne kadar önemli olduğunu anlayan teknik kişi.

Tecrübe veya iyi bir stajın çok şey söylediği bir alandır. Kendi çevrimiçi varlığınızı ve çok sayıda takipçisi olan sosyal medya sayfalarınızı oluşturmaktan bahsetmiyorum bile. Güvenilirliğinize ekleyebileceğiniz birçok çevrimiçi sertifika var. Dijital pazarlamada kariyer yapmak istiyorsanız, genellikle dikkatleri kendinize çekmenin en iyi yolu budur.

Sitemizde bulunan diğer yazılarımıza göz atmak ister misiniz?

Bu linklere tıklayıp daha fazla yazımıza ulaşabilirsiniz.

Yorum yaz