Skip links

Proje Yönetim Yazılımları

Proje yönetim yazılımı, kaynak araçlarını planlamaya, düzenlemeye, yönetmeye ve kaynak tahminleri geliştirmeye yardımcı olur. Yazılımın gelişmişliğine bağlı olarak, tahmin ve planlama, çizelgeleme, maliyet kontrolü ve bütçe yönetimi, kaynak tahsisi, iletişim, karar verme, kalite yönetimi, zaman yönetimi, dokümantasyon veya yönetim sistemlerini içerir.

Projeleri yönetmek son on yıl içerisinde giderek daha karmaşık hale geldi. Bu genellikle büyük projelerin vadesinin geçmesine, bütçeyi aşmasına ve öngörülenden daha düşük bir yatırım getirisi ile tamamlanmasına yol açar. Bundan dolayı iş profesyonelleri, çoğu zaman birden fazla yapılacak işi denetlemelerine yardımcı olmak için proje yönetim sistemine ihtiyaç duyar. Benzer şekilde günümüzde şirketler projenin her aşaması için tamamlanma tarihlerini tahmin eden zaman izleme yazılımını kullanarak bir projenin başarısız yönlerini belirler ve riski daha kolay azaltabilirler.

Proje Yönetim Yazılımı Nedir?

Proje yönetim yazılımı, yöneticilerinin ve ekiplerin kaynaklarla birlikte maliyeti yönetirken işbirliği yapmasına aynı zamanda hedeflere zamanında ulaşmasına yardımcı olur. İşlevler, görev dağılımını, zaman takibini, bütçelemeyi, kaynak planlamayı, ekip işbirliğini ve daha fazlasını içerir.

Proje yönetimi yazılımı, proje planlama, çizelgeleme, kaynak tahsisi ve değişiklik yönetimi için kullanılan bir yazılımdır. Proje yöneticilerinin ve kullanıcıların maliyetleri kontrol etmesine, bütçelemeyi, kalite yönetimini ve dokümantasyonu yönetmesine izin verir. Ayrıca bir yönetim sistemi olarak kullanılabilir. Proje yönetimi yazılımı, proje ortakları arasında işbirliği ve iletişim için de kullanılır.

Proje yönetimi yazılımı, aynı proje üzerinde işbirliği yapan bir ekibin iş akışını kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Küçük başlangıç ekiplerinin yanı sıra büyük, deneyimli ekipler ve hatta bir projeyi tamamlamak için işbirliği yapması gereken farklı ekipler için uygundur. Yazılım, görevleri atamaya, bunları kesin olarak karşılamak için son teslim tarihlerini kolayca takip etmeyi sağlar. Üstelik tüm süreci merkezi yönetim konumundan kontrol etmeye de izin verir.

Proje Yönetim Yazılımları, çalışanlar ve yöneticiler için işlerini takip etme ve yönetme açısından kolaylık sağlar. Projeleri yönlendirmeye, ekip hedeflerine ulaşmaya üstelik ayrı görevleri senkronize etmeye yardımcı olur. Aynı zamanda iyi bir proje yönetimi yazılımı, kaynakları dağıtmanıza, çıktıları kontrol etmenize ve iş yüklerini yönetmenize izin veren bir dizi araç sağlar.

Proje Yönetim Yazılımı;

  • Projeleri ayrı görevlere ayırmak
  • Üretkenliği analiz etmek
  • Zaman çizelgeleri oluşturmak
  • Ekip üyeleri arasında iletişim kurmak
  • Personel takibini kontrol etmek
  • Raporlama ve analiz yapmak için kullanılan yazılımdır.

inotip, sektörler özelinde geliştirilmiş, Proje Yönetim ve Dijital Satın Alma sistemidir. İçerisinde bulunan birbirine entegre olmuş sistemler; Proje Takip, Maliyet Takip, Yüklenici Takip, Ekipman Takip ve Personel Takip sistemleridir. Üstelik inotip tamamen online olup, kurulum/bakım/onarım  ve güncellemeler için ek masraf gerektirmez. Projenize ait tüm işlemleri inotip üzerinden takip edebilir ve yönetebilirsiniz.

Sitemizde bulunan diğer yazılarımıza göz atmak ister misiniz?

Linklere tıklayıp daha fazla yazımıza ulaşabilirsiniz.

Yorum yaz