Skip links

Bulutun Geleceği

Bulutun büyüme potansiyelinden tamamen yararlanıldığından emin olmak için satıcılar, artan talebi karşılamak için mevcut işletmelerini yükseltmek için önlemler alıyor. Alibaba, bulut iş segmentinde önümüzdeki üç yıl içinde 28 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu. Yatırım aynı zamanda yeni nesil veri merkezleri inşa etmeyi ve yarı iletkenler ve sunucular dahil ilgili teknolojileri geliştirmeyi de kapsıyor.

Microsoft, COVID-19 sırasında bulut hizmetleri talebinde %775’lik bir artış bildirdi. Bu, Microsoft’un COVID ile ilgili iş yüklerine öncelik vermesine ve yeni kullanıcılar için ücretsiz bulut hizmeti tekliflerine daha sıkı sınırlar koymasına neden oldu. Şirket, %99,99 çalışma süresi kullanılabilirlik hedeflerinin salgın boyunca her zaman ve yerde korunmadığını belirtti.

Uygulama Kapsamı Nerede?
Evden çalışma, bulut hizmetlerinin benimsenmesini etkileyen ve işletmeleri dijital dönüşümlerinin hızını artırmaya zorlayan önemli bir bileşendir. Bir hizmet olarak masaüstü (DaaS) ve bir hizmet olarak yazılım (SaaS), şirketlerin evden çalışma modeline geçmesi ve eski altyapı işletim modellerinden uzaklaşmasıyla bulut tabanlı çözümlerde en yüksek büyümeyi sürdürmesi bekleniyor. Örneğin, DW Türkçe’den Aram Ekin Duran’ın haberine göre, geçtiğimiz günlerde Türkiye’nin en büyük holdingi olan Koç Holding, yaklaşık 100 bin çalışanı içerisinde 35 bin ofis çalışanının bundan sonra tamamen evden çalışacağını duyurdu. Harici olarak; Facebook, Twitter, HSBC, Shopify, Box gibi dünya devleri de üretim harici birimleri evden çalışmaya devam edeceklerini duyurdu.

Kuruluşların, farklı bulut tabanlı bağımsız yazılım satıcıları ve platformlarındaki yetenekler, taşıma araçları ve güvenlik konusundaki teknik uzmanlık ve geçiş ve destek dahil toplam maliyet dahil olmak üzere, iş ile ilgili hususlarla uygun bir değerlendirmeden sonra bulut satıcıları seçiminin yapıldığından emin olmaları gerekecektir.

Kriz, sektörlerdeki şirketleri hızla dijital bir modele geçmeye zorladı. Sağlık hizmetleri, Bilgi Teknolojileri, finans, enerji ve devlet kurumları gibi sektörler, hizmetlerini optimize etmek ve operasyonel sonuçları iyileştirmek için verilerini buluta taşırken, ulaşım, lojistik ve üretim gibi sektörlerde benimsenme nispeten daha yavaştır. Bulut çözümlerinin artan şekilde benimsenmesinin yanı sıra, bulut hizmeti sağlayıcıları için gecikme gereksinimleri, veri güvenliği, gizlilik endişeleri, uygulama bağımlılıklarını anlama, teknik fizibiliteyi değerlendirme, şirket içi ve bulut maliyetlerini değerlendirme ve geçiş maliyetleri gibi zorluklar vardır.

Bu Pazarın Geleceği Nedir?
Büyük alıcılar, müşterileri için daha kolay bir geçiş sağlamak için yazılım ürünleri alıyor. Riverbed, müşterilerin Microsoft işbirliği ve diğer video uygulamaları üzerinde tutarlı bir deneyim yaşamalarına yardımcı olmak için bir bulut hızlandırma çözümü başlattı. Microsoft, özellikle Avrupa’da 10’dan fazla çözüm başlattı ve bölgedeki bulut pazar payını güçlendirmek için önümüzdeki birkaç yıl içinde 2,5 milyar dolardan fazla yatırım yapmayı planladığını duyurdu. McAfee, buluttaki istemci verileri için daha iyi koruma sağlamak için bulut tabanlı bir güvenlik hizmetleri çözümünün piyasaya sürüldüğünü duyurdu.

Yeni çalışma ortamına kolay ve verimli bir şekilde geçiş sağlamak için müşterileri için yeni ve güncel çözümler sunan birçok satıcı var. Bu satıcılar ayrıca varlıklarını daha da genişletmek ve müşteri tabanlarını genişletmek için ortaklıklar ve yeni hizmet lansmanları gibi çeşitli büyüme stratejileri benimsemiştir. Bulut hizmetlerinin benimsenmesi, 2020’de istikrarlı bir büyüme görmeye devam edecek, ancak şirketler finansal durumlarını yeniden düzenlemeye ve anlamaya çalıştıkça talepte geçici bir durgunluk olabilir.

Çözüm
Karantina sona erdikten sonra bulut tabanlı çözümlere yapılan yatırımlar bir kenara bırakılamayacağından, şirketlerin COVID sonrası bir dünya için iş modellerini nasıl yeniden yapılandıracakları konusunda strateji belirlemeleri gerekecek. Gereksinimler müşteri tabanına, faaliyet gösterdiği ülkeye, altyapı seviyelerine ve diğer faktörlere bağlı olarak değişeceğinden, işletmelerin izleyeceği sabit bir formül yoktur. Büyük olasılıkla, uzaktan çalışan çalışanlara önemli ölçüde odaklanan bir hibrit model gelecek olabilir. Bununla birlikte, dünya tecritle uğraşmaya devam ederken olayların dönüşü henüz görülmedi.

Yorum yaz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.